تجربیات خودرو ها(شماره 1)

سلام.قرار شده که هر هفته جمعه ها،یک پستی به نام «تجربیات خودرو ها» بگذاریم.این پست به این منظر است که شما درک و مفهوم بهتری از ماشین های ایرانی و خارجی داشته باشید.البته ماشین های خارجی که کم اشکال دارند.این ماشین های ایرانی هستند که کلی فوت و فن دارن.

سلام خدمت دوستان من ماشین های زیادی داشتم و سوارشدم ،میخوام تجربه رانندگی با هرکدومشون رو به صورت واقعی و نه بصورت تعصبی بیان کنم:
اولین ماشین من پراید 84 بود که خوب نیازی به تعریف نداره،(توصیه من به شما اینکه فقط برای داخل شهر استفاده کنید) سواری جاده ای بسیارمزخرفی داشت.
دومین ماشین من ال 90 مدل 87 بود که وقتی از پراید سوارش شدم گفتم عجب ماشین نرمیه ، انصافا ماشین نرم و خوبی و همچنین ماشین ایمنیه، من با ال 90 در جاده با سرعت 185تا رفتم ولی از 170 به بعد ماشین به زور به 180 میرسه و همچنین احساس نا امنی رو حس می کنید ولی در کل ماشین خوبی مزایای ال90 شتاب خوب(درحد موتور1600) هندلینگ خوب(تاسرعت 70-80)ترمزهای خوب(زیرسرعت 120)
معایب: دید عقب خوب نیست آینه ها دید خوبی نداره صدای موتور از سرعت 140 به بعد داخل اتاق

ماشین سوم من مگان 2000 مدل 91 بود. مگان ماشین نرمیه و هندلینگ خوبی داره ترمزهاش واقعاخوبه فرمون بسیار نرمی داره و بسیار خوش دسته گشتاور خوبی داره البته بعد از سرعت 70 ولی معایب آن: شتاب خوبی نداره و مدل های مونتاژی داخل ایران زود به صدا میفته قطعاتش گرونه تا سه سال کم خرجه

ماشین چهارم من x33 بود. این ماشین موتور خوبی داره ولی نرم نیست و عقب ماشین میکوبه، دو دیفرانسیل نیست،دنده اش خوب و نرم نیست ولی ترمزش خوبه درکل حس شاسی بلند بهت دست نمیده از گیربکسش هم صدای پول خورد میاد(البته مشکل مونتاژ) من شخصا با هاش حال نکردم

ماشین پنجم من سوناتا 2007 چهار سیلندربود کلا ماشین خوبیه ولی زیاد نرم نیست کمی خشکه تو دست اندازها شتاب خوبی داره سرعت خوبی میره ولی ترمزش مشکل داره یعنی مثل مگان قوی نیست باید توی شهر با احتیاط برانید ولی توی جاده با سرعت بالا خوبه بد نیست ولی بازم به مگان نمیرسه ولی صدای موتور داخل اتاق زیاد نمیاد

ماشین ششم من مزدا3 جدید تیپ 3 بود. این ماشین واقعا برای داخل شهر و جاده عالیست کم مصرف پرشتاب و دارای هندلینگ خوبی برای لایی کشی های خیابان است امکانات خوبی داره esp هم داره ترمز خوبی داره در حد مگان بسیار کم استهلاک فرمون خوش دستی داره و بسیار نرم می باشد

ماشین هفتم من ماکسیما بود که خوب نیازی به تعریف نداره ولی کمی ایراد داره : تو سرعت بالا (120 به بالا) توی پیچ عقبش در میره فرمونش زیاد نرم نیست esp نداره مصرفش داخل شهر اگر با 110 به پایین برانید صدی 12 است ولی اگه پر شتاب و سرعتی برانید صدی 15 ولی در جاده با سرعت 120 تا صدی 8/5
ازمعایبش هم نداشتن esp هستش البته تو این مدل

ماشین هشتم من که الان زیرپامه اپیروس سوپررویال است این ماشین واقعا یک هتل 5ستاره است امکانات خوبی داره هرچی که لازمه روش سواره ازنظر فنی دارای یک موتور قدرتمند 3800cc میباشدوگیربگس 5سرعته که عملکرد خوبی داره شتاب عالی درحدبنزو بی ام و(برادرخانمم بی ام و داره 525، سوسکش کرد)
مصرف من با کولر درمشهدبا ترافیکهای عجیب و غریب صدی 13.5 و در جاده با سرعت 110 صدی 8و با سرعت 180تا240 به مدت نیم ساعت صدی 10
ماشین فوق العاده نرمیه فرمونش برقیه و صندلی های نرمی داره سرنشینان عقب احساس vip رو دارن ولی.. ترمز خوبی نسبت و وزنش نداره البته در مقایسه با آزرا
هندلینگش نسبت به آزرا و حتی سانتافه ضعیفه(هندلینگ مگان که espنداره ازاین بهتربود) و تامین قطعاتش بدیل تحریم ها و عدم تولید در مدلهای جدید کم و گرونه
ولی کم استهلاکه
خلاصه شتاب و گشتاور خوبی داره اگه کسی مصرف کننده باشه برای نگهداری ماشین خوبیه ولی تو شهرهای بزرگ مشکل پارک زیاده چون 5متره

امید وارم از تجربیات من استفاده کرده باشید منتظر تجربیات بعدی من باشید.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : جمعه 1 شهريور 1392برچسب:, | 18:10 | نویسنده : admin |
  • نوای کاروان
  • تریلر فیلم